Sponsered

Thursday, April 10, 2014

ЭГОГ УСТГАХ НЬ





Би гэж өөрийгөө дөвийлгөх хүн хэрхэн зөвт замаар амьдрах талаар бодох үеэс эхлэн “Миний доторхи хүн ямар муухай юм вэ?” хэмээн өөрийнхөө дотоод чинад дахь хүнийг таньж эхэлдэг. Улмаар хамгийн хүнд ярвигтай, өөрт тусгүй зүйлстэй тулгарч эхлэх тусам бусдын хийж буй үйлд сэтгэл хангалуун хандахгүй болох тохиолдол цөөнгүй. Сэтгэлд орших нэгэн бие дэх олон хувьсахуйт БИ-үүд таны сэтгэлийн гүнд оршин буйг та нарийн мэдрэмтгий байж өөрийгөө нээж илрүүлэх бүрд тэдгээр үйлүүд таны дотроос гарч ирж буйг анзаарч харах болно. Хэрвээ та өглөөны хүн мэт сэргэг байх аваас тэдгээр Би-үүдийг төвөггүй удирдаж чадна.
“Үйл явдалд хялбархан автаж, өөрийгөө ор тас мартахаас аргагүйд хүргэдэг туйлын ярвигтай хором мөчүүд бидний амьдралд тохиож байдаг. Ийм үед хүмүүс ямар ч хэрэгцээгүй, гэнэн тэнэг зүйлсийг хийдэг. Хэрэв тэгэж ухаангүй авирлахын оронд өөрийгөө санаж, сэргэг байж чадвал өмнө нь өөртөө байдаг хэмээн өчүүхэн ч тааварлаж байгаагүй “БИ”-үүдийг өөрийн дотоодоос илрүүлэх болно”.  
Хүн төрөлхтөны өөрийгөө ажиглах мэдрэхүйн мэдрэмж үнэнхүү сульдан доройтсон ажгуу. Гэвч хоромоос хоромд өөрийгөө анхааран ажиглаж байх юм бол уг мэдрэхүйг урагшлуулан хөгжүүлэх нь эргэлзээгүй. Мэдрэхүйн хүчийг байнга ашиглах юм бол таны дотоод дахь багана хэлвэржин бэхжиж сэтгэлийн тэнхээ хүч, ухаалаг үйлдэл гаргах тийм хэмжээны боловсролыг олж эзэмших болно.
“Амьдралын хүнд бэрх, таагүй ээдрээтэй үеүүдийг ашиглаж, тэр бүгдэд сэргэг байж чадваас хүн өөрийнхөө нэн даруй устган үгүй хийх шаардлагтай, хамгийн илэрхий сэтгэлийн гэмүүдийг илрүүлж чадна”.
Уур, өөрийгөө хайрлах хийгээд бусдыг хайрлах, дур тачаал дээр ч ажиллаж болно. Гэхдээ өөрийгөө эрс өөрчлөхийг хүсч байвал өдөр тутам тохиолдох сэтгэл зүйн төлөвүүдийг анзаарч зохих хэмжээны ухамсарлах хэмнэлийг барих ёстой. Аливаа сайн сайхан сэтгэл хэм хэмжээндээ байж хичнээн сайхан цагаан сэтгэл байлаач хил хязгаараасаа хэтэрвэл МУУ болдог. Бид өөрсдийн сайн чанаруудаараа бусдыг хорлож болохыг энд дурдлаа. Тиймээс байвал зохих түвшиндээ байж нэгэн хэвд байх төлөвийг баримтлах нь зүйтэй ажээ.
Сургаал үгсийг эмсийн хүрээлэнд айлдах санваартны талаар, эсвэл гэр бүлээ тэжээхийн оронд хар тамхичдад мөнгө тарааж буй өглөгч өгөөмөр нэгэны талаар та юу гэхсэн бол? Нэгэн тусч хүн алуурчинд чинжаал зээлдүүлжээ гэвэл танд ямар бодол төрөх вэ? Эхнэр охидыг хүчирхийлэхийг завдаж буй зандалчдыг адислах номхон, хүлцэнгүй нэгний талаар та юу гэж хэлэх вэ? Хэрээс хэтэрсэн ийм хүлцэнгүй чанарын талаар та юу гэж бодном?
Уянгат яруу найраг, шүлгийн мөрүүдэд ч нүгэл хилэнц нуугдаж болдгийг эрхэм уншигч та санагтун. Муу санаатанд олон сайн чанар, сайн санаатанд олон муу чанар бий...
Бидний зан төрхийн Сангивиник, Холерник, Плегматик, Мелан Холиг зэрэг сэтгэл зүйн түвшин төрх бүрийг тодорхой төрлийн БИ-үүд тэжээж байдаг. Хэрэвээ бид өөрийгөө ажиглан тандаж үргэлж няхуур нямбай байж гэмээ нь тэдгээр БИ-үүдийг төвөггүй олж илрүүлж чаддаг болно. Дотооддоо өөрийгөө харж илрүүлэх мэдрэхүйг тасралтгүй хөгжүүлснээр ухамсарыг маань дөнгөлөн хорьж буй тэрхүү аймшигт тамын биетүүдийг олж харах боломж бүрдэнэ. Хэрэв хүн эдгээр тамын биетүүдийг устгахгүй бол сэтгэлийн гүн мухарт буй хар элгийн хорон санаат дотоод-хүмүүсийг орогнуулж, тэдний хорлолд дотроосоо идэгдэн ялзарч буй хүний оронцог хэвээрээ үлдэх болно.
ХАМГИЙН АЙМШИГТАЙ ХҮН ЭНЭХҮҮ ӨМХРӨЛ ЯЛЗАРЛАА ОЛЖ ХАРДАГГҮЙ. ТЭРЭЭР ӨӨРИЙГӨӨ ҮЗЭСГЭЛЭН ГОО, ЗӨВ ШУДРАГА ХЭМЭЭН ИТГЭЖ, ТЭРЧ БАЙТУГАЙ –ХҮМҮҮС АЧИЙГ МИНЬ УМАРТДАГ, НАМАЙГ ОЙЛГОДОГГҮЙ, ТУСЫГ МИНЬ УСААР ХАРИУЛСАН- ГЭХ ЗЭРГЭЭР ГОМДОЛ ТООЧИН, ГОНГИНОН СУУДАГ.
Сайн санаа тээж явснаар ариусалд хүрэх боломжтой гэж олон хүн боддог. Гэвч бид дотооддоо тээж яваа “БИ”-үүдээ устгахын төлөө өөр дээрээ эрчимтэй ажиллахггүй л бол тэдгээр “БИ”-үүд мөргөл шүтлэг, сайн сайхан зан байдлын маань ард оршсоор байх нь тодорхой юм. Бид өөрсдийгөө гэгээнтний нөмрөгөөр дүрээ халхалсан чөтгөр, хонины арьс нөмөрсөн чоно, ноёнтны хувцас өмссөн зэрлэгүүд, “Ариун өглөгч” хүний дүрийн ард нуугдсан дарангуйлагч гэдгээ ухаарах цаг хэдийнэ болжээ.
Энэ бүгдийн эцэст БУРХАН-ТЭНГЭР хэмээх сэтгэлээс үүдэх нэгэн төрөл БИ-гийн сургаал биш гэдгийг анхаарч болгооно бизээ.  
Ашигласан эх сурвалж:
Самаэл Аун Веор “Хувьсгалч сэтгэл зүй”
             “Зам мөр ба зөв амьдрал”
Гностик Антропологийн хувийн эх сурвалжууд.
04.11.14

Tuesday, April 8, 2014

БУРИАДЫН УГИЙН БИЧИГ НУУЦ ТОВЧООТОЙ ХЭРХЭН ХОЛБОГДОХЫГ ҮЗҮҮЛСЭН ХҮСНЭГТ.

04.09.14

To Van



To Van and Mongolian culture, religion problem
By L. Daramsenge
To Van Society Scientific Consul member
For every nation culture development is very important problem. Religion is the integral part of people’s culture system. In XVIII century To Van was lived in eastern region of Mongolian who contributed very much to country culture and religion development. He created many new elements for Mongolian’s culture as politician, social activist and culture economic organization. It became clear from his executed work for eight danger saving great humanistic Jigvajidjab God’s sculpture at open area at Ikh Burkhan Mountian. To Van has a conception religion center must be uncentralized and near to herdsman in country region because religion travels to Tibet, China Utai take many time and much money fo religions to people therefore he decided build God’s sculpture and other religion for people, of own province.
There were many uneducated monks in his province and he instructed 1000 monks post decrease to 100 monks instead that he organized school for 300 pupils. It was big education reform in Mongolia of such period. Mongols love Janraiseg God very much as big saver from illness, snow fall, war, poverty, other plagues. When To Van build this sculpture complex realized and then start lovely period of renewing without snow, hot dry weather conditions and without any illness. Later during long period of time this complex creature reted and destroyed from time flow and repair forget.
After 1930 Janraisig complex was destroyed and it is stones replaced for car store tasks and for other goals, soon there were wars of 1939 and 1945. To Van was clever and principal real man also was love hard working, cultural, religion Mongols and did not love any lazy and untalented persons and thielves or cynic entrust persons about what people momeries from generation to generation transferred to our days.
To Van had much attention to animal breeding activity, handcraft development, culture field efforts, production activity alson he complied music, theatre and religion connected with hard and truth work, discipline of intellect and body also his, order of high level organization and management was very high and well. He understood this and transferred to next generation to main creaute or teachings as:
1.      Animal breeding technology describe book, it became world mean valuable proposal still actual in temporary Mongolia just now. Contrary if compare few thousand years agricultural experienced China has not any old teching of book on this field. So in history of Mongolia here is not any book or proposals before To Van still.
2.      Jigvajidjab Janraisig great God’s sculpture complex was build firstly by natural local material use and at open are of Ikh Burkhant Mountian by efforts of local masters. It helps to religion ceremonial provide to country people needs. To Van’s contribution to local culture and religion development was really great he was talented social, culture arrangement maker with much managing potentials about this demonstrated and proofed his life and work results also late generation’s study must understand better. Now for To Van’s study development there was initiated To Van Society in 1999, in near future it also will support researchers work in this field.
To Van’s teaching helps to Mongolian’s development in history and also in future. Cultural and human being development were as millstone of To Van’s thought and traditional Mongolian Kings conception. In near future we must essays, books and articles on To Van study. To Van Society will help to any research of To Van teaching.